Відповідно до ст. 19 Положення Регламенту Європейського Парламенту та Ради (ЄС) No 1223/2009 від 30 листопада 2009 року щодо косметичної продукції: на упаковці кожного косметичного продукту має бути номер партії або позначення, що дозволяє ідентифікувати косметичний продукт.

Спосіб маркування номера партії законодавством не регулюється. Це спеціальний код виробника, індивідуально визначений відповідно до внутрішніх вимог та процесів компанії. Інформація, закодована в номері партії, відома і використовується тільки виробником.

Інформація про дату виробництва не є визначальним фактором безпеки та якості продукції. Оцінка дійсності косметичного продукту включає етикетку із зазначенням дати закінчення терміну дії, тобто дата, до якої косметичний продукт, що зберігається у відповідних умовах, зберігає всі свої оригінальні характеристики.

В разі, якщо продукція належить до групи продуктів, чий термін придатності перевищує 30 місяців, на на виробах розміщується знак “період після відкриття” у вигляді знака PAO (Period After Opening). Знак PAO містить інформацію про період, в який – після відкриття засобу – продукт безпечний і може бути використаний без шкоди для споживача. Ця інформація розміщується на продукті у вигляді символу відкритої банки, всередині якої є період, вказаний у місяцях.

Дата максимального терміну використання (тобто дата закінчення терміну дії), перед якою вказуються слова “найкраще використовувати до” використовується для виробів з короткостроковим терміном придатності – до 30 місяців.

Виробник несе відповідальність за якість та безпеку товару до моменту продажу, а також під час його реалізації у ритейлера, і поки споживач користується товаром.

Косметичні товари належать до категорії товарів швидкого споживання, і їх термін продажу обмежений. Моніторинг ланцюга постачання та забезпечення належної ротації товарів з тривалим терміном служби відповідає інтересам кожного учасника ланцюга поставок. Споживач не може купити товар після закінчення його терміну придатності, коли товар очікує свого покупця декілька років. Поставки до ритейлерів контролюються та раціонально організовуються для запобігання довгого зберігання.

Тривале зберігання товару на полиці або складі не вигідно жодному учаснику ланцюга поставок – виробнику, дистриб’ютору чи магазину. Це не раціональне використання фінансових та фізичних ресурсів. Час зберігання продукту на складі не є вирішальним з точки зору безпеки споживачів та якості косметичних засобів. Для виробів з тривалим терміном служби (понад 30 місяців) довговічність виробу під час його застосування – маркування PAO (період після відкриття) – є набагато важливішою для безпеки продукту.

Відповідальність виробника – це, щоб товар був безпечним для використання споживачем. Оцінка терміну зберігання проводиться на основі відповідних даних, таких як результати випробування фізичної та мікробіологічної стабільності продукту, всі характеристики формули, включаючи тип сировини та упаковки, що використовується, а також після врахування передбачуваного способу застосування засобів споживачем та зберігання у домашніх умовах. Упаковка косметичного засобу підбирається таким чином, щоб забезпечити максимальний термін косметичного засобу з плином часу.

Період PAО (період після відкриття) вказується з певним запасом, аби забезпечити безпечність використання споживачем навіть після перевищення строку. Якщо косметичний засіб знаходиться у закритій тарі, виробник гарантує його якість та безпеку.

Враховуючи, як довго косметичний засіб є безпечними для використання з моменту його виробництва, єдиним важливим фактором впливу на термін зберігання є момент відкриття засобу, а отже і контакт з мікроорганізмами, повітрям, світлом.